Τρίτη 3 Αυγούστου 2010

Paradise Vacation Club. Τομή στον τουρισμό ή κάτι άλλο..... ; (Μέρος 2ο)

Paradise Vacation Club
Επανερχόμαστε στο θέμα του Paradise Vacation Club και στις πρακτικές που χρησιμοποιεί ώστε να προσεγγίσει τον πελάτη με ένα άρθρο βγαλμένο από το αρχείο της Ελευθεροτυπίας με τίτλο 'Χρονομίσθωση με το στανιό' της Αγγ. ΜΠΟΥΜΠΟΥΚΑ. Η αρθρογράφος ως άλλος ήρωας του αγαπημένου sequel Back to the Future, μας περιγράφει με λεπτομέρεια τα βήματα που σας παρουσιάσαμε στο Paradise Vacation Club. Τομή στον τουρισμό ή κάτι άλλο..... ; (Μέρος 1ο) . Ρίξτε μια συνοπτική ματιά στο κύριο μέρος του άρθρου και εξασκηθείτε στο κλασικό παιχνίδι 'Βρείτε τις Ομοιότητες'...




Η πρακτική προσέλκυσης πελατών από τα γραφεία πώλησης χρονομεριστικών μισθώσεων, αλλά και όσα διαδραματίζονται κατά τη διάρκεια των παρουσιάσεων και μετά από αυτές, αποτυπώνονται σε εκατοντάδες καταγγελίες:

**Ενα ζευγάρι ενημερώνεται τηλεφωνικά ότι κέρδισε ένα δώρο και η μόνη προϋπόθεση για να το παραλάβει είναι να σπεύσει να παρακολουθήσει παρουσίαση των πακέτων διακοπών που προσφέρει η εταιρεία, διάρκειας περίπου 90 λεπτών. 

**Ο παρουσιαστής ζητάει πληροφορίες για το είδος και το κόστος των διακοπών που κάνουν και προσπαθεί να τους πουλήσει ένα αντίστοιχο πακέτο χρονομίσθωσης, με χρονομερίδιο σε ελληνικό ή ξένο ξενοδοχείο. Η παρουσίαση ακολουθεί συγκεκριμένο πλαίσιο και δεν δίνονται απαντήσεις πριν το αποφασίσει ο παρουσιαστής. Το κόστος παρουσιάζεται στο τέλος, που έρχεται μετά από 3-5 ώρες εξαντλητικής ενημέρωσης.

**Οι πελάτες διαβεβαιώνονται ότι αν δεν μείνουν ευχαριστημένοι μπορούν να επιστρέψουν το πακέτο που αγόρασαν, να πάρουν πίσω τα χρήματά τους ή ακόμη και να πουλήσουν το χρονομερίδιό τους. Αν θεωρήσουν υψηλό το κόστος (από 1,5 μέχρι και 4,5 εκατ. δρχ.), τους αντιπροτείνουν όλο και φθηνότερες επιλογές.

**Οι παρουσιάσεις καταλήγουν ότι μόνο αν η αγορά γίνει εκείνη τη στιγμή, προσφέρεται έκπτωση (π.χ. 20%) και δεν δίνεται περιθώριο να το σκεφτούν και να επιστρέψουν μία από τις επόμενες μέρες. Παρ' όλο που ο νόμος περί χρονομίσθωσης απαγορεύει να ζητείται προκαταβολή (με εξαίρεση το κόστος διοικητικών εξόδων, που δεν μπορεί να είναι πάνω από 3% του συμφωνηθέντος τιμήματος), πολλοί πωλητές απαιτούν προκαταβολή τουλάχιστον 10% ή και πλήρη εξόφληση μέσω πιστωτικών καρτών (εκδίδουν και επιτόπου πιστωτικές κάρτες) ή με επιτόπου υπογραφή συναλλαγματικών.

**Οι αγοραστές συνήθως δεν ενημερώνονται όπως καταγγέλλεται για τη δυνατότητα υπαναχώρησής τους εντός 10 ημερών και πολλές φορές δεν παίρνουν στα χέρια τους νόμιμες αποδείξεις για την προκαταβολή που έδωσαν αλλά ούτε και αντίγραφο συμβολαίου.

**Αφού διαβάσουν το προσύμφωνο, διαπιστώνουν ότι δεν υπάρχει καμία δέσμευση για όσα τους υποσχέθηκαν. Σε περιπτώσεις μάλιστα, που το χρονομερίδιο βρίσκεται στο εξωτερικό διαπιστώνουν ότι δεν υπάρχει τίτλος ιδιοκτησίας αλλά απλώς γίνονται μέλη ενός κλαμπ διακοπών.

**Στο μεταξύ και ενώ τρέχουν οι προθεσμίες που έχει ο καταναλωτής για να υπαναχωρήσει από τη συμφωνία ή για να την καταγγείλει, η εταιρεία καθυστερεί την έκδοση οριστικού συμβολαίου. 



Εδώ θα βρείτε ολόκληρο το άρθρο της Ελευθεροτυπίας για να έχετε μια ολοκληρωμένη άποψη. 

Δεν υπάρχουν σχόλια: